Firma ConQuest Consulting zrealizowała badanie rynku gadżetów reklamowych. Co rozumiemy pod tym pojęciem? Zwykle: kubki z nadrukiem, smyczy, podkładki pod mysz, w najlepszym razie pendrive’y. Okazuje się jednak, że gadżety i upominki są znacznie bardziej urozmaicone.
Kubki z nadrukiem może mieć każda firma. Są tanie i ogólnodostępne. Nie wymagają dużych nakładów finansowych. Jednak na bardziej wyrafinowane formy gadżetów pozwolić sobie mogą jedynie duże przedsiębiorstwa działające w dochodowych branżach. Nie powinno więc dziwić, że upominki i gadżety najpopularniejsze są wśród przedsiębiorstw zajmujących się farmaceutyką, sprzedażą lub produkcją alkoholu i tytoniu czy instytucji finansowych. Dla nich kubki z nadrukiem to rzecz tak oczywista, że nie warta wspomnienia. Dlatego wybierają znacznie bardziej zaawansowaną ofertę.
Praktyczne, zwariowane, sympatyczne
Jaką? Na przykład cyfrowe ramki na zdjęcia. Gadżet miły, przyjemny i użyteczny. Moda na fotografię cyfrową trzyma się mocno i nic nie wskazuje na to, żeby miała minąć. Stąd dla wielu klientów taka ramka może być ciekawym i praktycznym prezentem. To jednak średni szczebel innowacyjności. Dla tych, dla których kubki z nadrukiem wydają się odpowiednim prezentem, mogą być miłą niespodzianką. Oto bowiem jedna z firm działających na rynku gadżetów reklamowych zaczęła oferować prawdziwe owoce z logiem firmy. Zdrowe, praktyczne i bardzo miłe.
Dla tych, dla których zdrowie jest mniej ważne jeden z niemieckich producentów przygotował kieszonkową popielniczkę, oczywiście z nadrukiem lub logotypem firmy. Kto już ma kubki z nadrukiem może stworzyć relaksacyjny zestaw kawowy.
Jakie tendencje na rynku gadżetów będą – zdaniem autorów opracowania – dominowały? Przede wszystkim wykorzystanie gadżetów elektronicznych, użytkowych. Poza tym wzrost znaczenia czasu realizacji zamówienia oraz rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowane gadżety. Warto także wspomnieć o tym, że coraz częściej liczyć się będą produkty ekologiczne.
Kubki z nadrukiem dostepne są w ofercie Pola Studio